Cesta k sebevědomé
moderní identitě

V roce 2023 se na nás obrátila brněnská společnost Moravia Propag, která rozumí merchi i technice. Kombinace opravdu výjimečná. Jenže portfolio jejích služeb se za 30 let existence rozrostlo do takové šířky, že firma přerostla svou vizuální identitu. Přečtěte si, jak jsme se od myšlenky lehkého rebrandingu značky společně posunuli až k renamingu, zbrusu novému logu i komunikaci.

Mezi její zákazníky patří takové značky jako Coca-Cola, Heineken, Asahi (Pilsner Urquell, Kozel, Peroni, Grolsch), Carlsberg, Kofola nebo Unilever. Společnost pro své klienty zajišťuje reklamní předměty, POS materiály, ale taky stínicí techniku. Efektivně, na míru, přes vlastní digitální platformu, která firmám šetří nemalé peníze – a tím to nekončí. Úspěšně působí také na zahraničních trzích a některé výrobky dodává i B2C segmentu. Jak ale tento nebývale široký záběr srozumitelně komunikovat?

Majitelům Moravia Propag se už delší dobu zdálo, že vizuální identita firmy zdaleka neodráží vývoj, kterým značka během let prošla. Proto nás v polovině roku 2023 oslovil vedoucí marketingu Pavel Herůfek s požadavkem na rebranding. A u nové vizuální identity naše spolupráce neskončila.

„Na začátku bylo naším zadáním upravit vizuální identitu a vyřešit strukturu značek pro jednotlivé projekty a divize. Chtěli jsme, aby lépe odpovídala tomu, kam jsme se jako Moravia Propag za poslední roky posunuli.“
- Pavel Herůfek, vedoucí marketingu MVIA

Když jen
facelift nestačí

Abychom mohli udělat první krok, potřebovali jsme nejprve zmapovat, jak si značka stojí. Z našich rešerší i průzkumu mezi zákazníky vyšlo najevo, že většina lidí si nedokáže brand správně zařadit a komunikaci jednotlivých divizí považuje za matoucí. To jsme potřebovali změnit.
Úspěšný rebranding však nemůže přijít zvenčí. Klient sám musí vědět, jaké hodnoty by měla jeho značka vyjadřovat. A my mu je pomáháme definovat. Závěr ze strategického workshopu zněl jasně – naším cílem bude posunout značku ze škatulky tradicionalistická a konvenční k větší světovosti a modernosti.

Na povrch vyplynulo ale také mnohem zásadnější zjištění – směr i tonalitu značky musí podpořit také nový název.
„Naše původní značka, vytvořená v devadesátých letech, byla koncipovaná primárně pro český trh. To, co jsme si už nějakou dobu mysleli, ale nikdy nevyslovili nahlas, se ukázalo být pravdou. Úvodní analýzy a workshopy potvrdily, že pouhá úprava vizuální identity nebude stačit – rebranding vyžadoval hlubší změny.“
- Pavel Herůfek, vedoucí marketingu MVIA
Líbí se vám naše práce? Ozvěte se nám
a rádi vytvoříme brand na míru i vám.
Stál před námi úkol najít nové jméno. Takové, které bude fungovat v českém i mezinárodním kontextu. Jméno, které bude snadno zapamatovatelné a přitom dostatečně odlišitelné od konkurence. Po několika kolech hledání, zkoušení a ověřování byl na stole název, který to vše splňoval – MVIA.
„Na začátku bylo naším zadáním upravit vizuální identitu a vyřešit strukturu značek pro jednotlivé projekty a divize. Chtěli jsme, aby lépe odpovídala tomu, kam jsme se jako Moravia Propag za poslední roky posunuli.“
- Květa Geršlová, brand strategist

Sebevědomý brand potřebuje
sebevědomé logo

100%Majitelům Moravia Propag se už delší dobu zdálo, že vizuální identita firmy zdaleka neodráží vývoj, kterým značka během let prošla. Proto nás v polovině roku 2023 oslovil vedoucí marketingu Pavel Herůfek s požadavkem na rebranding. A u nové vizuální identity naše spolupráce neskončila.

Vaše cesta ke skvělému
merchi a POSM

Tři oblasti.
Tři sub-brandy

Portfolio aktivit firmy jsme rozdělili do tří nových sub-brandů,
 které reprezentují oblasti, ve kterých MVIA působí. Vznikly tedy:
MVIA SUN – značka zaměřená na výrobu a instalaci venkovní stínicí techniky jak pro gastro provozy, tak pro koncové zákazníky
MVIA TEC – brand orientovaný na servis, prodej a renovaci profesionální gastro techniky
MVIA HUB – digitální platforma pro efektivní nákup reklamních předmětů a POSM
„Základním nosným kamenem je výrazná litera M, která se prolíná veškerou komunikací značky a jasně ji propojuje. Nové logo je flexibilní a všestranné. Svým výrazem podporuje nelokální charakter brandu a umožňuje mu srozumitelně komunikovat na všech trzích, kde značka působí. Funguje v plnobarevné i tahové variantě, flexibilně se přizpůsobuje sub-brandům a dalším potřebám komunikace značky.“
- Stanislav Bílek, creative director

Koncept,
který udává směr

Jelikož jsme značku stavěli od základu, bylo potřeba přijít i s funkčním komunikačním konceptem. Ten navázal na příběh, který se skrývá za novým jménem. Slovo via v latině označuje českou cestu. Ta nyní vede k sebevědomé a konzistentní komunikaci napříč všemi sub-brandy. S novými taglines v češtině i angličtině klient dobře odprezentuje svoje USP i benefity jednotlivých služeb – na webu, v online i offline komunikaci. Zkrátka, všechny cesty vedou do MVIA.

Logomanuálem
to u nás nekončí

Změna jména, loga i vizuální identity nemůže proběhnout lusknutím prstu. Naopak. Je to proces, během kterého se mění vše od brandingu přes polepy aut až po walldesign. Pro MVIA jsme navrhli také dva nové weby – jak pro master brand, tak pro sub-brand MVIA SUN.

Po celé trvání rebrandingu jsme byli pro klienta partnerem, který firmu složitým procesem bezpečně provázel: ať už šlo o návrhy e-mailů zákazníkům, aplikaci designů do různých formátů nebo art direkci nových materiálů. Součástí naší spolupráce bylo také školení grafiků, aby porozuměli tomu, jak s novou identitou správně pracovat.

Quo vadis.
MVIA?

MVIA už dávno není nesmělá holka Morávka. Je to sebevědomý, férový partner, který má přes 30 let zkušeností a nebojí se s nimi pochlubit. Nové jméno, logo i komunikace už značku provázejí napříč kanály – v offlinu i digitálním prostředí. Společně tak tvoří funkční celek, který odpovídá současné pozici firmy na trhu i jejímu globálnímu směřování.
„S výsledkem jsme maximálně spokojení. Během přibližně jednoho roku jsme společně s Betterem nejen změnili název, ale také kompletně přepracovali celou architekturu značky. Nový vizuální styl, komunikační strategie, rozdělení na hlavní brand a nové sub-brandy – to vše nás posunulo na úroveň, která nám umožňuje prezentovat firmu novým a jasně definovaným způsobem.“
- Pavel Herůfek, vedoucí marketingu MVIA
Mám zájem s Vámi spolupracovat na:
Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Naše další případovky

Better showreel

Během půl roku jsme zvýšili obsazenost Brna Jedna o 267 %

Scania: Jak jsme v onlinu šlápli na plyn

Díky SEO zvyšujeme návštěvnost e-shopu JUKO každý rok o 25 %

Jak jsme zvýšili vyhledávanost brandu STIHL o 29,3 %

Brno jedna

Oživte svoje prostory walldesignem, který zaujme

Showreel 2023

Značky, kterým jsme o Vánocích pomohli zazářit

Repromeda: Čistota, hravost a jasný směr.