Strategie a identita
pro silný brand

Na začátku přišlo pozvání do výběrového řízení pro novou zbrojovku na komunikační koncept a nový web. Na konci stála plnohodnotná identita značky včetně jmen sub-brandů a k tomu navíc komunikační a marketingová strategie. Přečtěte si, jak jsme Nové Zbrojovce pomohli vystavět silnou značku.

Nová Zbrojovka je největší brněnský developerský projekt, který místní velmi dobře znají. Bývalý průmyslový areál v Brně-Židenicích pomalu ožívá a z původního brownfieldu se rodí nová sebevědomá čtvrť. Kromě rezidenčních bytů tu mají vyrůst administrativní budovy, komerční prostory, ale také škola a školka. Současně se tu už několik let pod jménem Nová Zbrojovka pořádají nejrůznější kulturní eventy. A celá tato široká paleta služeb potřebovala zastřešit konzistentní komunikací.

Společnost CPI Property Group, která za projektem stojí, nás na konci roku 2023 oslovila, zda bychom pro již existující značku Nová Zbrojovka vytvořili vizuální identitu a komunikační koncept. V první fázi měly tyto prvky ožít na nově vznikajícím webu, následně se měly propsat do marketingové kampaně na prodej bytů a postupně do veškeré klientovy komunikace.

„Hledali jsme partnera, který nám pomůže s rezidenční kampaní a také s kompletní tvorbou nového webu. Někoho, kdo bude zkušený a zároveň se nechá nakazit naším nadšením pro Novou Zbrojovku. Better nás zaujal nejen kreativními návrhy, ale také svým proaktivním a přátelským přístupem.”
- Nela Kadaníková, project manager CPI Property Group

Na pevných základech
je radost stavět

Během úvodního strategického workshopu jsme si nejprve ujasnili, kde se značka momentálně nachází a kam směřuje. Nová Zbrojovka je komplexní projekt, jehož realizace bude trvat mnoho let, a tak k němu bylo třeba přistupovat. Aby interní marketingový tým dokázal po celou dobu výstavby držet jasný směr, definovali jsme společně strategii značky.

Přestože původní záměr směřoval k vytvoření zcela nové značky, společně s klientem jsme dospěli k závěru, že nemá smysl bourat něco, co už je zavedené a funguje. Naopak – naším úkolem bylo hledat způsoby, jak klientovy různorodé aktivity se značkou Nová Zbrojovka funkčně propojit.

Koncept, který se zabydlel
v nové zbrojovce

Hlavní logo i tagline nám posloužily jako základní stavební kameny komunikace, na něž jsme navázali s novými elementy. Ty představují silné jednotící pojítko, jsou dobře škálovatelné a lze s nimi rozehrát různé příběhy napříč kampaněmi – online i offline. 
Jak jsme ke konceptu přistoupili? Z klientovy tagline „Byla, je a bude vaše” jsme si vypůjčili přivlastňovací zájmeno „váš” a přestavěli ho do podoby „Vy & váš…”.

„Komunikační koncept na původní slogan hezky navazuje a propisuje se tak do veškeré navazující komunikace. Klient díky tomu může promlouvat k cílové skupině napřímo, a tak kromě racionálních prodejních argumentů přenést do komunikace i emoce, které při rozhodování hrají klíčovou roli.”
- Kateřina Nováková, copy teamleader

Vizuální stránku konceptu obohatily grafické prvky pracující s dvojitou linkou – výrazným prvkem vycházejícím z originálního loga. Zároveň jsme definovali barevnost i storytelling fotografií, ve kterých pracujeme s vymezením prostoru pro život.

„Vítězný vybraný vizuální styl je postavený na inspiraci tvarosloví z původního logotypu, tedy dvojité linky, která se rozevírá a protíná tak celou komunikaci. Pomocí ní pak definujeme celou identitu, rozvíjíme komunikační koncept a zcelujeme jinak rozdílné fotky a vizualizace.”
- Stanislav Bílek, creative director
Líbí se vám naše práce? Ozvěte se,
rádi vytvoříme brand na míru i vám.

Nová identita
potřebuje ven

Nové prvky komunikace nezůstaly ležet na dně šuplíku. Naši grafici je převedli do konkrétních aplikací – na billboardy, propagační materiály, online bannery.
 
To se povedlo také díky našemu partnerství s vývojáři z pražské společnosti Apploud Digital, která strukturu i vizuální podobu perfektně přenesla do podoby webové prezentace Nové Zbrojovky

„Spolupráce s kreativním týmem Betteru je pro nás vždy příjemná. Oceňuji schopnost vytvořit vizuální identitu, která je konzistentní napříč všemi výstupy – od loga přes bannery až po jemné prvky, jako je ikonografie na webu. Díky promyšlenému konceptu pro nás byla adaptace do webového designu nejen hladká, ale i vizuálně přirozená. Podařilo se nám tak přenést jednotný styl do online prostředí s přesností a estetickou soudržností, která působí silně a autenticky.“
- Jan David, managing partner Apploud

Brandy postavené
na geniu loci

Klientův záměr byl komunikovat celé rezidenční bydlení skrze jeden společný brand. To by však z našeho pohledu byla strategická chyba. Domy, které budou součástí Nové Zbrojovky, jsou natolik specifické, že si každý z nich svůj vlastní název zaslouží. Naši kreativci se proto ponořili do důkladných rešerší historických pramenů i slovníku Gen Z 
a společně s klientem hledali názvy tak dlouho, až vznikly Cubicum, Montowna a Morizz.

„Naming budov vychází z historie místa a architektury jednotlivých budov. Hledali jsme názvy, které propojí genius loci Zbrojovky a moderní směřování projektu. A to se nám podařilo.“
- Aneta Trnová, copywriterka

Idea, která za jmény stála, se propsala také do jejich vizuální podoby.

Stranou ale nezůstaly ani již existující sub-brandy jako Hrad nebo Kotelna. I pro ně bylo nutné stanovit srozumitelná pravidla použití, aby nebylo pochyb, že k Nové Zbrojovce patří.

„Kodifikovat práci se sub-brandy, které jsou natolik různorodé, byla opravdu výzva. Nejen že každý brand má jiný název, délku, barevnost, typografii, ale mluví také k jiné cílové skupině. Administrativní budovy drží identitu Nové Zbrojovky. V případě rezidenčního bydlení má každý dům jedinečný charakter. Na nás proto bylo nastavit pravidla komunikace tak, aby společně dávala smysl a byla kompaktní.”
- Pavla Sopouchová, art director
„Potřebovali jsme pomoci  zkoordinovat růst značky o brandy jednotlivých rezidenčních projektů a také odstartovat kampaň, jakou si projekt tohoto významu zaslouží. Vážíme si zejména toho, že nám Better poskytl ‚out-of-the-box’ pohled na to, co jsme dosud tvořili sami, a dal nám konstruktivní zpětnou vazbu včetně mnoha doporučení na zlepšení. Oceňujeme, že navázali na původní brand Nové Zbrojovky 
a dokázali ho citlivě doplnit, rozšířit a posílit.” 
- Nela Kadaníková, project manager CPI Property Group

Nová zbrojovka má co říct
a díky nám ví, jak na to

Jak s komunikačním konceptem pracovat každý den? Na tyto otázky odpovídá komunikační strategie. Interní tým tu najde doporučení pro komunikaci na sociálních sítích – hlavním kanále klienta – i prodejní argumenty uzpůsobené novému konceptu na míru. 

Díky zpracované marketingové strategii klient už ví, jak být ve správnou chvíli na správném místě. Tentokrát jsme figurovali v roli konzultanta strategie, a tak jsme mohli  nabídnout nezaujatý pohled zvenku, který je pro specialisty v interním týmu důležitý.

„Na spolupráci s Novou Zbrojovkou bylo skvělé to, že klient měl perfektně zmapovanou cílovku – díky kvalitním datům a průzkumům jsme nemuseli tápat. Na základě těchto podkladů jsme nastavili klíčové touchpointy napříč marketingovým funnelem a navrhli strategii, jak je co nejlépe vytěžit.” 
- Zuzana Talhoferová, head of digital

Projekt, který se nebojí
mířit vysoko

Jak s komunikačním konceptem pracovat každý den? Na tyto otázky odpovídá komunikační strategie. Interní tým tu najde doporučení pro komunikaci na sociálních sítích – hlavním kanále klienta – i prodejní argumenty uzpůsobené novému konceptu na míru. 

„Za rok 2024 jsme prošlapali spousty slepých uliček, ale o tom zkrátka kreativní proces je. Better nám byl zkušeným a přátelským průvodcem. I díky této spolupráci se nám podařilo do konce roku rezervovat 30 % jednotek a zájem klientů o bydlení v Nové Zbrojovce stále roste.”
- Nela Kadaníková, project manager CPI Property Group
Líbí se vám naše práce? Ozvěte se, 
rádi vytvoříme brand na míru i vám.
Mám zájem s Vámi spolupracovat na:
Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Naše další případovky

Better Showreel 2025

Cesta k sebevědomé moderní identitě

Better showreel

Během půl roku jsme zvýšili obsazenost Brna Jedna o 267 %

Scania: Jak jsme v onlinu šlápli na plyn

Díky SEO zvyšujeme návštěvnost e-shopu JUKO každý rok o 25 %

Jak jsme zvýšili vyhledávanost brandu STIHL o 29,3 %

Brno jedna

Oživte svoje prostory walldesignem, který zaujme

Showreel 2023