Strategie a identita
pro silný brand
Na začátku přišlo pozvání do výběrového řízení pro novou zbrojovku na komunikační koncept a nový web. Na konci stála plnohodnotná identita značky včetně jmen sub-brandů a k tomu navíc komunikační a marketingová strategie. Přečtěte si, jak jsme Nové Zbrojovce pomohli vystavět silnou značku.


Nová Zbrojovka je největší brněnský developerský projekt, který místní velmi dobře znají. Bývalý průmyslový areál v Brně-Židenicích pomalu ožívá a z původního brownfieldu se rodí nová sebevědomá čtvrť. Kromě rezidenčních bytů tu mají vyrůst administrativní budovy, komerční prostory, ale také škola a školka. Současně se tu už několik let pod jménem Nová Zbrojovka pořádají nejrůznější kulturní eventy. A celá tato široká paleta služeb potřebovala zastřešit konzistentní komunikací.

Společnost CPI Property Group, která za projektem stojí, nás na konci roku 2023 oslovila, zda bychom pro již existující značku Nová Zbrojovka vytvořili vizuální identitu a komunikační koncept. V první fázi měly tyto prvky ožít na nově vznikajícím webu, následně se měly propsat do marketingové kampaně na prodej bytů a postupně do veškeré klientovy komunikace.
Na pevných základech
je radost stavět
Během úvodního strategického workshopu jsme si nejprve ujasnili, kde se značka momentálně nachází a kam směřuje. Nová Zbrojovka je komplexní projekt, jehož realizace bude trvat mnoho let, a tak k němu bylo třeba přistupovat. Aby interní marketingový tým dokázal po celou dobu výstavby držet jasný směr, definovali jsme společně strategii značky.

Přestože původní záměr směřoval k vytvoření zcela nové značky, společně s klientem jsme dospěli k závěru, že nemá smysl bourat něco, co už je zavedené a funguje. Naopak – naším úkolem bylo hledat způsoby, jak klientovy různorodé aktivity se značkou Nová Zbrojovka funkčně propojit.
Koncept, který se zabydlel
v nové zbrojovce

Hlavní logo i tagline nám posloužily jako základní stavební kameny komunikace, na něž jsme navázali s novými elementy. Ty představují silné jednotící pojítko, jsou dobře škálovatelné a lze s nimi rozehrát různé příběhy napříč kampaněmi – online i offline.
Jak jsme ke konceptu přistoupili? Z klientovy tagline „Byla, je a bude vaše” jsme si vypůjčili přivlastňovací zájmeno „váš” a přestavěli ho do podoby „Vy & váš…”.

Vizuální stránku konceptu obohatily grafické prvky pracující s dvojitou linkou – výrazným prvkem vycházejícím z originálního loga. Zároveň jsme definovali barevnost i storytelling fotografií, ve kterých pracujeme s vymezením prostoru pro život.






rádi vytvoříme brand na míru i vám.
Nová identita
potřebuje ven
Nové prvky komunikace nezůstaly ležet na dně šuplíku. Naši grafici je převedli do konkrétních aplikací – na billboardy, propagační materiály, online bannery.
To se povedlo také díky našemu partnerství s vývojáři z pražské společnosti Apploud Digital, která strukturu i vizuální podobu perfektně přenesla do podoby webové prezentace Nové Zbrojovky.

Brandy postavené
na geniu loci

Klientův záměr byl komunikovat celé rezidenční bydlení skrze jeden společný brand. To by však z našeho pohledu byla strategická chyba. Domy, které budou součástí Nové Zbrojovky, jsou natolik specifické, že si každý z nich svůj vlastní název zaslouží. Naši kreativci se proto ponořili do důkladných rešerší historických pramenů i slovníku Gen Z a společně s klientem hledali názvy tak dlouho, až vznikly Cubicum, Montowna a Morizz.

Idea, která za jmény stála, se propsala také do jejich vizuální podoby.
Stranou ale nezůstaly ani již existující sub-brandy jako Hrad nebo Kotelna. I pro ně bylo nutné stanovit srozumitelná pravidla použití, aby nebylo pochyb, že k Nové Zbrojovce patří.






Nová zbrojovka má co říct
a díky nám ví, jak na to
Jak s komunikačním konceptem pracovat každý den? Na tyto otázky odpovídá komunikační strategie. Interní tým tu najde doporučení pro komunikaci na sociálních sítích – hlavním kanále klienta – i prodejní argumenty uzpůsobené novému konceptu na míru.

Díky zpracované marketingové strategii klient už ví, jak být ve správnou chvíli na správném místě. Tentokrát jsme figurovali v roli konzultanta strategie, a tak jsme mohli nabídnout nezaujatý pohled zvenku, který je pro specialisty v interním týmu důležitý.

Projekt, který se nebojí
mířit vysoko

Jak s komunikačním konceptem pracovat každý den? Na tyto otázky odpovídá komunikační strategie. Interní tým tu najde doporučení pro komunikaci na sociálních sítích – hlavním kanále klienta – i prodejní argumenty uzpůsobené novému konceptu na míru.
rádi vytvoříme brand na míru i vám.